Höllengebirge-012

Víkend před námi a počasí má být špatné snad v celé Evropě. Určitě znáte ten pocit bezmocnosti. Přeci ale nebudeme sedět doma! Někdo je závislý na nakupování, jiný na horách. A rozhodně nejsem sama. Jsme čtyři nadšenci, co znají předpověď a přesto vyrážíme vstříc dobrodružství.

Již po 4,5 hodinách jízdy autem z Česka se v 9 hodin ráno ocitáme na parkovišti jen pár kilometrů jižně od Traunsee u úpatí pohoří Höllengebirge v Salcbursku. Po široké lesní cestě šlapeme pěšky vzhůru, okolo nás se válí mlha. Přemýšlíme nad původem názvu tohoto pohoří. „Pekelné hory“ – no to si užijeme, jsme zvědaví, co nás tu čeká. Ve skutečnosti se hory jmenují Höllengebirge podle velkého množství jeskyň.

Höllengebirge-005

Sněhu i mlhy přibývá, po čase nasazujeme sněžnice. Nikde nikdo, prošlapáváme si cestu a užíváme si hor bez davů lidí a zajímavého terénu. Zanedlouho přichází na řadu i GPS. Turistické značky se nacházejí pod sněhem a tak se brodíme závějemi a míříme tam, kam nám radí navigace. Dostáváme se nad hranice lesa, krajina se trochu podobá Totes Gebirge. S tím rozdílem, že toto pohoří téměř nikdo nezná. Odměnou za vynaloženou námahu je nám nocleh na luxusním winterraumu chaty Rieder Hütte. Už jen přítomnost kamen a velkého množství dřeva nás hřeje. Celý večer topíme a rozpouštíme sníh. V zimních horách si člověk opravdu váží vroucí nebo alespoň teplé vody. Pohodový večer s přáteli, na chatě bez signálu a příjemný 12 hodinový spánek.

Höllengebirge-014

Další den se očekávané změny počasí nedočkáme, ale nevadí. Po nádherných zasněžených pláních se spoustou prašanu dojdeme až ke kopci Feuerkogel (1592 m), mineme několik horních stanic lanovek, ale hned se stočíme do opuštěných lesů s parádní sestupovou pěšinou, kde si užíváme nedotčeného sněhu a boříme se až půl metru. Sami jsme překvapeni zajímavostí a pestrostí terénu. Přestože jsme tentokrát nezdolali žádné tří- nebo čtyřtisícovky, rozhodně nelitujeme, že jsme do Höllengebirge vyrazili. Občas je příjemné nemakat na 100 %, netrhat rekordy a trošku se v horách zrelaxovat.

Höllengebirge-012

Pohodový víkendový výlet lze zakončit například u nedalekého jezera Traunsee. Nabízí se také výstup na nedaleký kopec Groβer Höllkogel (1862 m), nejvyšší vrcholek celého pohoří popř. si můžete vybrat některou z dobře značených jednoduchých okruhů přímo v okolí kopce Fuerkogel. A kdyby se vám nechtělo spát ve winterraumu, v zimě je od začátku února do konce března otevřená přímo i chata Riederhütte, takže s sebou nemusíte nosit ani spacák ani jídlo na vaření.

Abyste se na sněžnicích v mlze neztratili, můžete využít služeb kvalifikovaných průvodců Summit Leader. Nabízíme túry na sněžnicích nejen v českých horách, ale také v Alpách. Samozřejmostí je zapůjčení kompletního vybavení a bezpečnost v malých skupinách.